Tato stránka je pouze pro kvalifikované investory.
Stisknutím tlačítka "Ano" udělujete souhlas a pokračujete v prohlížení.

This site is for qualified investors only.
Press "Yes" to give your consent and continue browsing.

K&L Rock / Novinky / Ohlédnutí za volebním týdnem v USA

Ohlédnutí za volebním týdnem v USA

V Americe byl volební týden z hlediska akcií velmi úspěšný, nejlepší týden od dubna. Nicméně týden před volbami byl označován za nejhorší týden od března, index tedy korigoval ztráty z předvolebního týdne. Po sečtení předvolebního týdne společně s volebním americký index S&P 500 přidal pouze něco přes procento. Ještě před historickými maximy na 3 600 ovšem musí benchmark pokořit linii mírně sestupného trendu.

 

Nepřekvapivě táhly technologie (22 % nahoře), naopak sektor, který nejvíce utrpěl je LG, tedy odvětví ropy a plynu. 

 

S Amerikou nejvíce hýbaly volby. Výsledky u Erste byly relativně v souladu s očekáváními, neměly zásadní vliv na kurz. Erste se obecně hodně pohybuje se západoevropskými bankami a minulý týden nebyl výjimkou. 

 

Na úrovni čistého zisku nepředstavila Komerční banka příliš silné výsledky. 

V relativních ukazatelích je vidět, že ve srovnání s regionálními bankami je KB dražší.

 

Akcie, které nejsou tak likvidní a známé. Fernet měl nejvyšší výkonnost za minulý týden, slušně překonaly index PX. 

 

Akcie ČEZ se před oznámením hospodářských výsledků (úterý 10. listopadu)  obchodují nad klouzavými průměry. Očekávání u ČEZu jsou poměrně optimistická, analytici očekávají meziročně výrazně lepší čísla za devět měsíců roku. Trh spekuluje o mimořádné dividendě po prodeji aktiv v zahraničí. 

 

Na druhé straně Atlantiku, Nikola je velkou neznámou a negeneruje žádné tržby. Jedná se o akcii od které by se měli investoři raději držet dále. 

 

Dále Walt Disney by měla dodat relativně slušná čísla, i přesto, že zábavní parky jsou sice otevřené, ale lidé do nich ze strachu z Covidu-19 nechodí. Streamovací platforma Disney+, která je spuštěná cca rok, velmi zajímavě roste. Aktuálně má 60 milionů předplatitelů (Netflix má 200 milionů předplatitelů), což je zajímavé číslo. Analytické očekávání je pozitivní.

 

McDonald’s klesá návštěvnost restaurací z důvodu coronaviru, na druhou stranu ztrátu příjmů slušně substituují pomocí drive-in a Uber Eats prodejů. Očekává se dokonce i lehký nárůst.